Uudistimme verkkosivujamme – löydä etsimäsi helpommin
01.10.2025
Työttömyyskassan nettisivut ovat tärkeä kanava tiedonhakuun ja asioiden hoitamiseen. Kun sivut palvelevat jäseniä hyvin, asiointi verkossa on vaivattomampaa.
Keväällä 2025 toteutimme jäsenkyselyn ja fokusryhmähaastatteluja. Niistä saimme paljon hyviä ideoita palveluidemme kehittämiseksi. Ensimmäisenä askeleena olemme tuoneet nettisivuillemme kaksi uudistusta:
- Usein kysytyt kysymykset -osio, josta löydät laajasti vastauksia yleisimpiin kysymyksiin – nopeasti ja helposti. Kysymykset on jaoteltu eri aihealueisiin, kuten Ansiopäivärahan hakeminen, Lomautus, Omavastuuaika ja Palkan vaikutus päivärahaan.
- Etusivun ”Miten voimme olla avuksi?” -toiminto, joka ohjaa sinut löytämään juuri omaan tilanteeseesi sopivan tiedon tai palvelukanavan. Selkeiden valintojen avulla pääset valitsemaan itsellesi parhaimman tavan hoitaa asian tai saada vastauksen nopeasti.
Verkkoviestit ja takaisinsoitto sujuvoittavat asiointia
Uudet toiminnot täydentävät jo käytössä olevia palvelukanaviamme. Jos et löydä tarvitsemaasi tietoa nettisivuilta tai tarvitset yksilöllistä asiakaspalvelua, voit olla meihin yhteydessä verkkoviestillä tai puhelimitse:
- Verkkoviesti: Voit lähettää viestin kassalle, kun kirjaudut verkkopalveluun. Vahvan tunnistautumisen ansiosta käsittelijä näkee heti tarvittavat tiedot ja voi antaa sinulle yksilöllisen vastauksen. Vastaamme viesteihin yleensä 1–3 arkipäivän kuluessa.
- Takaisinsoitto: Puhelinpalvelumme palvelee maanantaista perjantaihin klo 10.00 – 14.00. Käytössämme on myös takaisinsoittopalvelu. Kun valitset takaisinsoiton, paikkasi jonossa säilyy ja soitamme sinulle heti, kun vuorosi tulee.
Palvelualojen työttömyyskassa palvelee sinua myös Helsinki-Uusimaan aluetoimistossa toimiston aukioloaikojen mukaisesti.